Geoblog.pl    Balkanikusy    Podróże    Chorwacja 2001    Wodospady

Wodospady

Chorwacja
Chorwacja, Plitvička Jezera

Pobuda rano, szybkie śniadanie w warunkach polowych, zwinięcie naszych namiotów i jazda nad jeziora - Plitwickie Jeziora. Chęć podzielenia się pewnymi doznaniami czy doświadczeniami urodziła się po kilku latach. Dlatego też część wspomnień może być uzupełniona nowymi danymi uzyskanymi na podstawie bieżących wiadomości. Ok, ale wracając do tematu. Osoby chcące odwiedzić park jezior Plitwickich powinny zastanowić się nad terminem. Należy zdać sobie sprawę, iż wyprawa w pełnym sezonie lipiec - sierpień będzie wiązała się z masakrycznym tłumem na miejscu. Aby temu zapobiec choć w minimalnym stopniu należy dotrzeć na miejsce przed pierwszym odjazdem busów czyli przed 8.00. Zostawiając samochód na parkingu Nr 1 warto wjechać z utwardzonego parkingu na miejsca ulokowane w lesie (za szlabanem prosto i w prawo) co zapobiegnie ugotowaniu się po powrocie ze zwiedzania :) Zostawiając samochód na parkinu, warto mieć jakieś drobne w kunach, kiedy trzeba będzie po zwiedzaniu zapłacić za miejsce parkingowe. Ważne - nie przyjmują żadnej innej waluty tylko kuny !!! Kupując bilety na zwiedzanie parku można płacić kartami. Aktualne ceny biletów oraz wszelkie informacje dotyczące parku w tym trasy zwiedzania pod adresem http://www.np-plitvicka-jezera.hr/en/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=71. Jeżeli chodzi o trasy zwiedzania, zależy to od indywidualnych preferencji oraz możliwości. Osobiście polecam trasę A, której schemat znajduje się tutaj http://www.np-plitvicka-jezera.hr/en/index.php?option=com_content&view=article&id=71&Itemid=85. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Rozpoczyna się na dolnym przystanku od przejażdżki busami (do stacji St4). Nastepnie wędrówka do stateczku (P2). Po rejsie do stacji P3 rozpoczynamy kolejną wędrówkę wokół najpiękniejszych miejsc parku. Od stacji P3 jest już blisko do miejsca, w którym zaczynaliśmy naszą wędrówkę. Czas podany na stronie jest trochę zaniżony i spokojna wędrówka, przejazd i płynięcie zajmą nam ok 4 godziny w dość wysokiej temperaturze. Taki wysiłek zostanie w pełni wynagrodzony widokami, które odkryją się przed nami na całej długości trasy.
Po zwiedzaniu zapakowaliśmy sie do samochodu i pojechaliśmy w kolejną część naszej wspaniałej chorwackiej przygody - dalej na południe.